BackClose

Select a Subject

Subject Test Italian

Question 20 of 27

beginning of content:

In the following passage there are numbered blanks indicating that words or phrases have been omitted. For each numbered blank, four completions are provided. First read through the entire passage. Then, for each numbered blank, choose the completion that is most structurally and logically appropriate, given the context of the entire passage.

"Speriamo che sia femmina" è un film tutto al femminile diretto da Mario Monicelli il quale si è  immerso in un mondo Blank   (17)    in gran parte da donne di varie età. La storia è ambientata in una fattoria. Protagonista è una famiglia di origine Blank   (18)    . Incaricata dell'azienda agricola e della conduzione familiare è la contessa Elena Blank   (19)    da un uomo che è un po' troppo interessato al patrimonio Blank   (20)    . "Speriamo che sia femmina" è un po' commedia e un po' dramma con degli irresistibili episodi e una serie di Blank   (21)    divertenti che sono interpretati da un cast eccezionale.

No

Select an Answer

Select the most appropriate completion from the options below for blank (20).

pubblico

Correct Answer: 
No

familiare

Correct Answer: 
Yes

regionale

Correct Answer: 
No

straniero

Correct Answer: 
No

The correct answer is (B) familiare because it is the only adjective of the four that has any real meaning with the word patrimonio.

Question Difficulty: 
easy